CNAIR vine cu o veste mai puțin bună pentru unii șoferi din România. Începând de la jumătate lunii curente, proprietarii mașinilor istorice vor fi nevoiți să plătească noi taxe. Autoritățile anunță modificări importante ale legii, iar în rândurile care urmează noi vă vom spune care sunt acestea.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere vine cu un anunț important pentru șoferii care dețin mașini istorice. Mai precis, începând cu data de 16 octombrie, anul curent, posesorii acestor autovehicule vor fi obligați să achite nu doar tariful de utilizare, ci și cel de trecere pe rețeaua de drumuri naționale.
Deocamdată, această categorie de conducători auto este scutită de la plata rovinietei. Ei bine, în viitorul apropiat situația se va schimba. De la jumătatea acestei luni, cei care dețin autovehicule istorice vor fi nevoiți să achite și tariful de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România.
În cadrul unui comunicat de presă, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a făcut anunțul, precizând că noile modificări sunt făcute în conformitate cu Legea nr. 226/2023. Până la data menționată anterior (16.10.2023), CNAIR va finaliza prelucrarea datelor cu privire la vehiculele istorice înregistrate.
”Începând cu data de 16.10.2023, zi până la care CNAIR va finaliza procesul de prelucrare a datelor privind vehiculele istorice care au fost înscrise în baza de date a Sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare și control al rovinietei cu vehicule exceptate, în vederea eliminării din aceasta, utilizatorii vehiculelor istorice au obligația de a achita tariful de utilizare și tariful de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România”, se arată în comunicatul menționat.
După cum stabilește o ordonanță din 2011, pentru ca un vehicul să fie considerat istoric, perioada trecută de la încetarea fabricației modelului respectiv trebuie să fie de cel puțin 30 de ani. În plus, mașina respectivă trebuie să aibă același motor, dar și același tip de caroserie.
De menționat este și faptul că, vehiculele istorice pot fi originale, restaurate sau reconstruite. Cu toate acestea, posesorii acestora vor fi nevoiți să să obțină un certificat de vehicul istoric, prin care să dovedească cele menționate mai sus. Documentul este emis de către autoritatea națională a FIVA, în România.