Specialistul în pilotaj, Titi Aur, avertizează asupra eventualelor probleme pe care un șofer le poate experimenta. Acesta trebuie să știe cum să reacționeze în anumite situații, chiar dacă nu are experiența unui adevărat pilot de curse.
Campionul de raliuri a vorbit, în cadrul unei rubrici cu sfaturi pentru șoferi, despre modul în care trebuie să acționeze în cazul în care frâna nu funcționează. Este un scenariu negru pentru orice șofer, chiar dacă șansele sunt mici ca acesta să apară, mai ales în cazul mașinilor noi. Specialistul în pilotaj a ținut să precizeze ce trebuie făcut într-un astfel de context. Aur evidențiază o metodă care produce daune mașinii, dar evită pagube umane.
Este vorba de frâna neconvențională. Asta înseamnă că folosesc altceva din exterior ca să opresc maşina. Vă dau un exemplu. Să spunem că suntem în coborâre pe o pantă cu polei, cu o viteză de 20 km/h, iar în faţă avem o trecere de pietoni plină de copii. Ce facem în acest caz? Apăsăm pe pedala de frână şi vedem că maşina nu se opreşte, cu ABS, fără ABS, cu nimic. Doar nu intrăm peste copii
Nu. Încercăm să oprim maşina altfel. Cum facem asta? Ne lipim de borduri şi ne frecăm de bordură cu maşina. Încercăm să ne lipim de alte maşini parcate, de parapet, de gard, de ce avem. E adevărat, doare, pentru că stricăm jantă, cauciuc, caroserie, etc. Dar decât să intrăm pe o trecere plină de oameni care traversează sau într-o intersecţie pe unde trec TIR-uri, este mai bine așa, a declarat Titi Aur, pentru DC News
Metoda propusă de specialist este des întâlnită în raliuri. Dar Aur este de părere că este una care poate ajuta să salveze vieți omenești, inclusiv a șoferului. Dar totul depinde de reflexele și prezența de spirit a celui aflat la volan.
Ne folosim de malurile de zăpadă. Rupem bara, e drept, dar frânăm. Pe stradă se poate aplica frâna neconvenţională, dar îţi trebuie ştiinţă, experienţă şi prezenţă de spirit. Sunt fracţiuni de secundă, a concluzionat Titi Aur