Echipa națională a Germaniei a încheiat parteneriatul de lungă durată cu Adidas și a semnat cu Nike.
Ultimul acord între Adidas și Federația Germană de Fotbal (DFB) a fost semnat pentru 8 ani în 2018, ceea ce înseamnă că la Cupa Mondială din 2026 va fi ultima ocazie majoră pentru firma germană de echipament sportiv să îmbrace naționala Germaniei.
După parteneriatul cu Adidas, care a durat peste șapte decenii și în care Germania a câștigat patru Cupe Mondiale la masculin, trei Campionate Europene la masculin, două Cupe Mondiale feminine și opt Campionate Europene la feminin, federația de fotbal a decis, în urma unei licitații, să semneze cu americanii de la Nike. Contractul dintre cele două părți va dura până în 2034.
Adidas trece printr-o perioadă financiară nu tocmai bună, iar asta a făcut ca oferta sa să fie depășită de cea a americanilor de la Nike, ceea ce aduce un nou eșec pentru brandul aflat în dificultate.
Președintele DFB, Holger Blask, a ținut să sublinieze că licitația a fost organizată legal de federație, iar oferta americanilor de la Nike a fost cea mai bună din punct de vedere financiar.
„Atribuirea unui contract viitorului nostru furnizor de echipamente Nike este rezultatul unei proceduri de licitație transparentă și nediscriminatorie. Nike a făcut de departe cea mai bună ofertă financiară și, în plus, a impresionat prin conținutul viziunii sale, care a inclus și un angajament clar de a sprijini sportul amator și de bază, precum și dezvoltarea durabilă a fotbalului feminin în Germania”, a adăugat președintele DFB Holger Blask.
Primul contract al federației germane cu Adidas, firmă fondată în 1949 în orașul Herzogenaurach, de lângă Nürnberg, a fost semnat în 1950.
Adidas a apărut după ce frații Dassler, Adolf și Rudolf nu s-au putut pune de acord cu strategia care trebuia urmată de firma lor, Gebrüder Dassler Schuhfabrik, fondată în 1924. După aceste dezacorduri, cei doi frați au scindat vechea firmă în Adidas și Puma, ambele cu sediul în același oraș.