Barcelona se confruntă de mai multe luni cu probleme financiare fără precedent în istoria modernă a clubului. Fosta administrație, condusă de Jose Maria Bartomeu, a generat datorii uriașe înainte de a fi îndepărtată, investind sume foarte mari în transferurile și salariile unor fotbaliști care ulterior nu au confirmat pe Camp Nou.
Cele mai elocvente exemple în acest sens sunt cele ale lui Philippe Coutinho și Ousmane Dembele. Astfel, noua administrație, avându-l în frunte pe Joan Laporta, a fost pusă în situație ingrată de a echilibra cumva balanța financiară și în același timp de a întări echipa în această iarnă, în contextul în care nici din punct de vedere sportiv lucrurile nu stau foarte bine pentru catalani.
Și acest deziderat a fost atins parțial. Inițial s-a realizat îndepărtarea unor jucători cu salarii foarte mari. Philippe Coutinho a fost împrumutat la Aston Villa, iar Ousmane Dembele este de asemenea aproape să fie cedat.
Iar acum Barcelona a reușit o lovitură extrem de importantă dintr-un alt punct de vedere. Clubul blaugrana și-a asigurat două contracte de sponsorizare colosale, istorice.
Astfel, catalanii vor primi cea mai mare sumă din istoria fotbalului în urma unor sponsorizări. Potrivit jurnalistului Shay Lugassi, Spotify și Polkadot vor fi companiile care își vor pune brandul pe tricourile de joc ale Barcelonei din sezonul viitor.
🚨🚨Exclusive: Barça are set to close 2 new sponsors for next season. There are still a few items left to close with the sponsors but the agreement is almost complete.
All details…⤵️ pic.twitter.com/XXBAgNPnDP
— Shay Lugassi (@Shlugassi) January 26, 2022
Spotify va fi sponsorul principal al echipei și va ocupa spațiul de pe abdomenul jucătorilor. În prezent, acel loc este ocupat de reclama celor de la Rakuten, firmă care mai are însă contract de sponsorizare cu Barcelona doar până la finalul acestui sezon.
Noul sponsor va achita nu mai puțin de 68 de milioane de euro pe an, adică 340 de milioane de euro în următorii cinci ani. Ca o comparație, Rakuten a plătit până acum 44 de milioane de euro pe an pentru parteneriatul cu FC Barcelona.
De asemenea, cei de la Polkadot vor achita 100 de milioane de euro pentru următorii 5 ani pentru un loc pe mânecile jucătorilor antrenați de Xavi Hernandez. Asta înseamnă că Barcelona va primi începând din stagiunea viitoare de la cei doi noi sponsori nu mai puțin de 88 de milioane de euro pe sezon cu tot cu unele bonusuri, ceea ce reprezintă un record absolut pentru fotbalul mondial din acest punct de vedere.
Aceste venituri considerabile vor cântări decisiv în depășirea acestei crize financiare cu care se confruntă Barcelona în ultima perioadă. Este foarte probabil ca acesta să fie un moment esențial pentru revenirea catalanilor în elita fotbalului european.