FIFA a anunțat un parteneriat de 11 ani cu Aramco, o companie de stat a Arabiei Saudite. În cadrul acestui parteneriat, FIFA va încasa 100 de milioane de euro anual de la Aramco. Anunțul făcut de The Times a fost întâmpinat cu multe controverse, mai ales în contextul în care Arabia Saudită este acuzată de încălcări ale drepturilor omului. Organizațiile pentru drepturile omului au criticat FIFA pentru că a încheiat un parteneriat cu un stat care are o istorie de încălcări ale drepturilor omului.
Arabia Saudită este favorită la găzduirea Campionatului Mondial din 2034. Australia și-a retras candidatura, iar alte state nu au mai licitat. În acest context, saudiții au toate șansele să obțină dreptul de a găzdui turneul final al Cupei Mondiale în 2034.
Pentru FIFA, parteneriatul cu Aramco este o oportunitate de a obține venituri suplimentare. Compania de stat saudită este una dintre cele mai mari companii din lume, cu o cifră de afaceri de peste 300 de miliarde de dolari.
Pentru Aramco, parteneriatul cu FIFA este o modalitate de a-și promova imaginea la nivel mondial. Compania de stat saudită încearcă să se distanțeze de imaginea de stat represiv și să se prezinte ca o țară modernă și deschisă.
Părerea publicului despre acest parteneriat este împărțită. Unii oameni consideră că este o relație benefică pentru ambele părți, în timp ce alții o critică din cauza încălcărilor drepturilor omului în Arabia Saudită.
Aramco este în prezent sponsor pentru diverse competiții și foruri sportive de prestigiu la nivel mondial, inclusiv campionatul de cricket din India, Formula 1 și Comitetul Internațional de Cricket. FIFA a avut parteneriate anterioare cu companii de stat care au găzduit Campionate Mondiale, cum ar fi Gazprom, sponsorul principal al Cupei Mondiale din 2018 desfășurată în Rusia, și Qatar Airways și Visit Saudi, care au sponsorizat mondialul din Qatar din 2022.