Titi Aur a oferit o serie de recomandări pentru șoferi privind conducerea mașinii. Instructorul de conducere defensivă știe cum poate fi redus număr accidentelor produse de cei care se urcă la volan în timp ce se află sub influența unor subtanțe interzise. El a venit cu o propunere surprinzătoare.
Titi Aur, instructor de conducere defensivă și fost campion al României de automobilism, a venit cu propunerea realizării unui plan național prin care România să reducă numărul accidentelor mortale produse de șoferi băuți sau drogați. Planul ar fi compus dintr-o educație preventivă încă de pe băncile școlii, a mai spus instructorul.
Este simplu și nu trebuie inventat nimic. Trebuie să vedem ce au făcut vecinii noștri și cum au reușit să diminueze acest adevărat flagel de pe șosele. Au împletit doua lucruri: educație rutieră, în școală, în general, dar și o școală de șoferi bine făcută, alături de campanii în instituții și firme unde se conduce.”, a declarat Titi Aur, potrivit realitatea.net.
O altă direcție care poate contribui decisiv la oprirea tragediilor de pe drumurile publice este reprezentată de o legislație rutieră mult mai drastică, consideră specialistul.
O a doua este coerciția. Poliția te oprește, iar judecătorul hotărăște dacă te poate ierta, în caz că ești la prima abatere, ori poate să-ți anuleze permisul și dreptul de a mai conduce vreodată, dacă ești la a patra sau a șaptea abatere.”, a mai spus expertul auto, conform sursei citate mai sus.
Instructorul de conducere defensivă a dezvăluit în cadrul unui alt interviu cum a murit pompierul care a ridicat, în 2020, autorizația stației GPL din Crevedia. Accidentul colonelului Bogdan Pușcoi, omul care a semnat actul de închidere a staţiei GPL din Crevedia în 2020, a avut loc într-un poligon din localitatea Ulmi, din județul Dâmbovița.
Titi Aur consideră că au fost făcute greșeli majore și că nu poate fi luată în considerare varianta asasinării.
Nu e nicio conspirație, pentru că o conspirație nu o faci așa oricum și moare doar ăla care trebuie. (…) S-a urcat pe motocicletă fără cască, nu știu dacă amândoi sau doar cursantul, lucru care este inadmisibil.
Când știi că te urci pe motor, motocicletă, bicicletă, ar trebui să îți pui casca pentru că cea mai periculoasă lovitură este la cap. A acceptat, i-a permis, era în fața lui. Nu poți să spui că era cu spatele și nu a văzut.”, a declarat fostul pilot de raliuri, conform Adevărul.