Decizie șocantă a autorităților în cazul accidentului de la 2 Mai: Victimele, vinovate în proporție de 50% că au murit

26 12. 2023, 11:17
Decizie șocantă a autorităților în cazul accidentului de la 2 Mai Victimele, vinovate în proporție de 50% că au murit

În luna august, Vlad Pascu a provocat un accident rutier în urma căruia două persoane și-au pierdut viața. În dosarul tragediei de la 2 Mai, autoritățile dau vina nu doar pe tânărul drogat, ci și pe victime. Vina este împărțită între șofer și pietoni, spun oamenii legii.

Decizia autorităților în cazul accidentului de la 2 Mai

Aflându-se sub influența unor substanțe interzis, Vlad Pascu a provocat un cumplit accident rutier în stațiunea 2 Mai. Tânărul a fugit de la locul faptei, însă oamenii legii l-au prins ulterior. De atunci, el se află după gratii, iar ancheta este încă în desfășurare.

Au trecut aproape patru luni de zile de la catastrofă în care doi studenți și-au pierdut viața, iar autoritățile vin cu noi detalii din dosar. Conform celor de la Fanatik, în dosarul de urmărire penală se arată faptul că Vlad Pascu nu a fost singurul vinovat, ci și victimele. S-a ajuns la concluzia că acestea circulau printr-un loc nepermis.

”În cauză, se va reține că producerea accidentului a fost cauzată de un cumul de factori, respectiv conducerea autoturismului de către inculpatul Pascu Matei Vlad, sub influența substanțelor psihoactive, cu viteză peste limita legală și cu încălcarea marcajului ce delimitează carosabilul de acostament, dar și de deplasarea necorespunzătoare a pietonilor, pe partea dreaptă a acostamentului în direcția de deplasare, contrar prevederilor art. 72 din OUG nr. 195/2002 (care obligă pietonii la deplasarea pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcția de mers, în absența trotuarului)”, se arată în dosar.

Victimele ar fi putut preveni accidentul

Conform magistraților, vina este împărțită între șoferul drogat și victimele accidentului de la 2 Mai. Se pare că acestea din urmă au circulat pe partea dreaptă a carosabilului, creând astfel ”o stare pasivă de pericol”.

Această variantă a venit în urma unei expertize tehnice, asupra căreia a depus concluzii un expert plătit de Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România, mai scriu cei de la Fanatik.

”Prin nerespectarea prevederilor art 72 alin 1 din OUG 195/2002, respectiv deplasarea pe acostamentul din dreapta sensului de mers, nu pe cel din partea stângă sensului de mers, pietonii implicați în accident au generat, la rândul lor, o stare de pericol.

Dacă s-ar fi deplasat pe acostamentul din stânga, ar fi dispus și ei posibilități de evitare a accidentului”, au spus experții, printre care și un specialist plătit de Vlad Pascu, mai scrie sursa menționată anterior.