La FCSB, domnul Leo Strizu are importanța ciocanului agățat între geamurile din autubuz. „A se folosi în caz de necesitate!”. Strizu e bun la toate și necesar la nimic. Dacă iese fum, dacă arde, Strizu te scoate. Direct pe geam. Așa s-a întâmplat și în cazul lui Mihai Pintilii. Om de vestiar, fostul internațional a fost ales de Becali, după ce Dică a dezertat, drept sucursala din iarbă pentru jilțul de la Palat.
„De ce-l mai întrebați pe Leo Strizu, nu știți cine face echipa la FCSB? Nu știți? Eu! La antrenamente, cine o face? Pintilii!” – George Becali, într-o fantă de spațiu, sinceritate și timp.
La numire nu a contat că Pintilii nu e antrenor și nu are, în acest sens, niciun fel de pregătire. Nu vorbim de licențe, vorbim de un simplu carnet de antrenor de fotbal masculin cu piciorul.
Pentru a înțelege mai bine facem o paralelă cu un carnet auto. Pintilii nu are carnet, însă a acceptat să conducă autobuzul înainte de a obține măcar „B-ul”, prima categorie. Experiență are, pentru că Pintilii, toată viața, a mers cu autobuzul. Adică a jucat fotbal, a fost fotbalist de succes, a avut rezultate. Însă Pintilii a mers cu autobuzul în salon, pe scaun, în picioare, pe scări în înghesuială, cu abonament și bilet compostat la purtător. Asta nu înseamnă că a condus, până acum, măcar un Lăstun 500 în poligon. Gândire de autobază.
Dar să revenim la ciocanul din autobuz. Orice autobuz are un ciocan, așa cum echipele din fotbalul românesc au antrenori de formă cu Licența Pro, directori de academii fictivi, antrenori la juniori care își fac meseria în baza altor carnete și brevete închiriate de cluburi și depuse pentru a obține licența de la FRF, pe sume de mărunțiș, de la alți antrenori care au trecut prin școală și își închiriază actele. Exemple sunt zeci. Gîndire de turmă.
FCSB a plecat în cantonament în Turcia, iar domnul Strizu a fost lăsat acasă. Cum lotul s-a deplasat cu avionul… ce nevoie să mai ai de ciocan? Hubloul nu-l spargi nici cu barosul! Conducerea FCSB nu a vrut nici măcar să mimeze respectarea regulilor pe care oricum le fentează fără jenă. Așa cum, repetăm, au făcut-o și o fac și alții. Cum ar fi Rapidul. A dezvăluit chiar Miță Iosif, la DigiSport Matinal, cu subiect predicat. Poftiți o situație de Cacao. Cu Adrian Matei, cioc… omul cu Licența PRO al Rapidului, atunci când Iosif, antrenorul fără patalama, conducea formația vișinie. Astfel, cel poreclit „Cacao” a rămas în triajul din Grivița, în timp ce echipa se antrena în Antalya. Gândire de peron. Peron la linia moartă.
Pentru a se distra, Mihai Stoica a încercat să explice.
„Situația aceasta mă silește să divulg un detaliu care ne expune: posesorul licenței Pro FCSB se află în București pentru a elabora un plan strategic pentru abordarea etapelor rămase din sezonul 2022/23. Mult mai important în opinia noastră decât câteva antrenamente într-un resort unde lumea merge să se relaxeze on all-inclusive basis”.
Exact! Leo Strizu este implicat într-un plan strategic: FCSB schimbă geamul autobuzului. Și uite așa, când suntem în necesitate, ne cam dăm cu ciocanul în coa…ste.