Campionatul din Franța va avea un alt nume. Decizia pare una ciudată, mai cu seamă că vine de la un lanţ de fast-fooduri. Conform noului contract pe care Federaţia din Franţa l-a semnat cu Lanțul de fast-food McDonald’s, Ligue 1 îşi va schimba numele.
Conform noii înțelegeri, McDonald’s va trebui să plătească 20 milioane de lire sterline pe an.
Începând din sezonul următor, campionatul Franţei se va numi Ligue 1 McDonald’s.
McDonalds va plăti ligii suma de aproximativ 20 de milioane de euro pe an pentru schimbarea numelui, relatează The Sun.
Ligue 1 a fost cunoscută până acum sub numele de Ligue 1 Uber Eats. Compania take away a sponsorizat competiţia din sezonul 2020-2021. Inițial se credea că Uber plătește 12,8 milioane de lire sterline pe sezon. După ce a fost reînnoit contractul, până la finalul campaniei 2023-2024, Uber are de plătit 14,5 milioane de lire sterline pe campanie.
McDonald’s va putea folosi numele pentru campionatul Franței după ce a venit cu cel mai mare acord de sponsorizare de numere a Ligue 1. Acesta va fi de aproximativ 20 de milioane de euro pe an.
Ligue 1 a decis ca numele competiţiei să aibă şi un partener în 2020, pe fondul pandemiei de Covid-19.
În 2018, Mediapro a fost de acord să plătească un record de 814 de milioane de euro (700 de milioane de lire sterline) pe sezon pentru a difuza meciurile din Ligue 1. La un moment dat compania spaniolă a început să nu mai plătească, după ce a întâmpinat mai mute dificultăţi financiar. Atunci Ligue 1 a reziliat contractul și a revândut drepturile.
Ligue 1 a anulat la începutul acestui an licitația pentru următorul pachet de drepturi din cauza faptului că nu s-au primit ofertele pe care le spera.