În următoarele ore, mai multe piese celebre vor fi retrase de pe platforma TikTok. Printre altele, dispar melodii ale cunoscuților artiști Harry Styles și Taylor Swift. Ce se întâmplă și care a fost motivul pentru care s-a luat această decizie, puteți afla în rândurile de mai jos.
Mai sunt doar câteva ore până la expirarea acordului dintre platforma TikTok și Universal Music Group. Se pare că cele două companii nu au reușit să ajungă la un consens cu privire la anumite aspecte, cum ar fi compensațiile pentru artiști și utilizarea inteligenței artificiale.
Prin urmare, unele dintre cele mai cunoscute piese la nivel internațional, printre care și a artiștilor Taylor Swift și Harry Styles, vor dispărea din biblioteca TikTok. Cei de la Universal Music Group au transmis astăzi o scrisoare intitulată ”Why we must call Time Out on TikTok”.
În aceasta, cei de la UMG acuză platforma că a încercat să-i ”intimideze” și să-i forțeze să ”accepte un acord ce are o valoare mai mică decât înțelegerea anterioară, mult sub valoarea pieței corecte și care nu reflectă creșterea lor exponențială”.
Universal Music Group (UMG) deține în prezent drepturile pentru o gamă impresionantă de artiști cu renume mondial, printre care se numără: Beatles, Bob Dylan, Elton John, Drake, Sting, The Weeknd, Kendrick Lamar, SZA, Ariana Grande, Justin Bieber, Adele, U2, Coldplay, Post Malone și mulți alții.
Cu un portofoliu divers și bogat, Universal Music Group s-a impus ca una dintre cele mai importante case de discuri din industria muzicală internațională. Un aspect remarcabil al succesului UMG constă în faptul că a reușit să dețină simultan nouă dintre primele zece albume din topul ”Billboard 200”, un record pe care l-a atins de patru ori.
În cazul în care cele două companii nu vor ajunge la un consens, toate piesele muzicale deținute de UMG vor fi eliminate de pe platformă după expirarea acordului, potrivit informațiilor furnizate celor de la Reuters de către un purtător de cuvânt al casei de discuri.
În scrisoare menționată anterior, reprezentanții Universal Music Group au argumentat că TikTok contribuie ”doar cu aproximativ 1% la veniturile lor totale”. Această declarație subliniază cu cât de puțin sunt recompensați artiștii și compozitorii de către platformă. Asta în situația în care dependența de conținut bazat pe muzică este tot mai mare, iar TikTok s-a bucurat de o creștere semnificativă a bazei sale de utilizatori.