Decizia lui Elon Musk, actualul proprietar al rețelei de socializare Twitter, de a le retrage binecunoscuta bifă albastră tuturor celor care nu sunt de acord să plătească o taxă lunară face din ce în ce mai multe „victime” în lumea sportului. După Simona Halep, nici Cristiano Ronaldo nu a scăpat „neșifonat”.
Miliardarul american își dorește ca bifele albastre care atestă autenticitatea conturilor de pe Twitter să fie accesibile de acum înainte doar în schimbul unei taxe lunare de opt dolari. Suma pare infimă, în special pentru celebrități care au în conturi milioane de dolari și cu toate acestea, multe dintre ele refuză să plătească.
În cazul lui Ronaldo, sportivul cu cel mai mare număr de urmăritori pe respectiva platformă – peste 108 milioane – , lucrurile sunt cât se poate de simple. Football Transfers dezvăluie că lusitanul a decis să folosească pentru majoritatea postărilor sale „rivalele” Facebook și Instagram, motivul pentru care dispariția bifei de pe Twitter nu îl afectează absolut deloc.
Printre starurile fotbalului mondial afectate de măsura lui Musk se mai numără Ryad Mahrez și Aymeric Laporte, ambii legitimați la Manchester City. Aceștia au anunțat deja că nu au de gând să achite taxa.
„Am pierdut deja verificarea o dată, nu mi-e teamă că nu o mai am. Nu plătesc pentru aceste idei ciudate”, a spus Mahrez, completat imediat de colegul său de pe „Ettihad”.
”La naiba, ce ai făcut, Elon? Nu plătesc pentru ceva care a fost perfect înainte ca un nebun să decidă să schimbe totul”, a reacționat fundașul central spaniol.
Decizia omului care deține rețeaua de socializare a lăsat-o fără bifa albastră de autenticitate și pe Simona Halep, semn că nici sportiva noastră nu se grăbește să achite taxa lunară. Aceasta costă doar 8 dolari pe lună, dar este vorba doar de un preț promoțional, ceea ce înseamnă că va crește considerabil cât de curând.
Nu mai puțin de 482.000 de internauți urmăresc atent tot ce postează „Simo” pe rețeaua de socializare. În schimb, antrenorul ei, francezul Patrick Mouratoglou, s-a conformat noilor reguli, la fel ca Novak Djokovic.
Musk cocheta încă de anul trecut cu ideea introducerii unui abonament lunar pentru statutul de cont verificat, astfel încât să genereze noi surse de venituri în afara publicităţii. Compania a oferit apoi bife de verificare aurii pentru afaceri şi gri pentru organizaţii, respectiv oficiali guvernamentali şi multilaterali și a introdus etichete precum „afiliat statului” sau „generat automat” pentru conturile care aparțin fiecărei categorii.